Dieta roślinna w codziennym menu, czyli dlaczego warzywa i owoce rządzą na talerzu

Coraz częściej aktywnie poszerzamy wiedzę w zakresie zdrowych nawyków  żywieniowych i eliminowaniu tych złych. Coraz więcej osób zaczęło doceniać wartości diety roślinnej, która składa się szczególnie z warzyw i owoców.
Jadłospis, który bazuje na roślinach, pełni bardzo ważną funkcję w zapobieganiu chorobom. Osoby, które dbają o dużą ilość warzyw i owoców na talerzach, charakteryzują się niższą zachorowalnością na chorobę niedokrwienną mięśnia sercwego, cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, zespół metaboliczny i cieszą się zdecydowanie niższym stężeniem cholesterolu oraz idealnym BMI.

Czy dieta roślinna może dostarczyć wszystkich składników odżywczych?

Jadłospis bogaty w rośliny jest bardzo cenny dla zdrowia, ale warto podkreślić, że istnieją składniki, których nie możemy dostarczyć organizmowi w formie roślin. Na szczęście z pomocą przychodzą suplementy diety, takie jak witaminy z grupy B, których w produktach roślinnych nie znajdziemy. Bogaty zasób witamin z grupy B znajduje się w produktach mlecznych i jajach, ale warto spożywać większe ilości mleko roślinnego (sojowego czy ryżowego), aby zapewnić organizmowi wystarczającą dawkę tej witaminy. Osobom na diecie roślinnej z pomocą przychodzi bogaty zakres suplementów diety. Warto zwrócić szczególną uwagę na cenną witaminę D oraz żelazo. Zaleca się indywidualnie omówić z dietetykiem formę suplementacji.

Dieta roślinna na co dzień, czyli najlepszy sposób na zachowanie zdrowia najdłużej jak to możliwe!

Wybór diety roślinnej zamiast tradycyjnej zdecydowanie ogranicza występowanie nadwagi i otyłości, nadciśnienia, raka płuc, choroby wieńcowej, cukrzycy i zaparć.
Ludzie wybierające jarski model żywienia są zazwyczaj bardziej aktywni fizycznie, rezygnują lub ograniczają używki, takie jak: papierosy, alkohol, kawa i herbata.
Ogromną zaletą diety roślinnej jest duża zawartość wartościowych warzyw i owoców, produktów zbożowych oraz tłuszczów roślinnych. Menu roślinne cechuje duże spożycie witaminy C i innych witamin rozpuszczalnych w wodzie, błonnika pokarmowego oraz bardzo mała zawartość soli kuchennej i cukrów.
Dieta roślinna wyróżnia się korzystnym profilem lipidowym oraz mniejszą zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych niż w tradycyjnym menu, ponieważ głównymi źródłami tłuszczów w jadłospisie roślinnym są te produkowane z roślin.

Dieta roślinna – idealny sposób na utratę zbędnych kilogramów

Nie da się ukryć, że większość owoców i warzyw ma zdecydowanie mniejszą ilość kalorii niż pokarmy mięsne.
Produkty roślinne wyróżniają się największą zawartością błonnika pokarmowego, co wpływa na lepszą przemianę materii i zdecydowanie szybszą utratę zbędnych kilogramów.
Dodatkowo, większość warzyw, owoców i kasz ma dużą objętość i pomaga w zdrowy sposób wypełnić żołądek. Warto podkreślić, że rośliny w diecie powodują zmniejszenie wydzielania hormonu głodu, czyli greliny.
Warto podkreślić, że suszone owoce i orzechy charakteryzują się ogromną gęstością odżywczą i dają uczucie sytości na długi czas oraz dostarczają cennych składników mineralnych.

Wybór diety roślinnej powinien być decyzją świadomą i dokładnie przemyślaną. Niezbędny jest racjonalny dobór produktów spożywczych, tak aby odpowiednio pokryć zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki i nie doprowadzić do niedoborów pokarmowych, a w konsekwencji chorób.

zostaw komentarz